Mercuri Urval omdanner tankstation til Ledelsesscenen under Folkemødet 2018

Birželio 08, 2018
By Christian Kofoed-Enevoldsen Henriette von Essen-Leise

For første gang får Folkemødet en stor, fælles ledelsesscene, hvor ledelse vil blive debatteret ud fra både nye som kendte vinkler. På Ledelsesscenen vil kendte ledere som Margrethe Vestager, Bjarne Corydon og Trumps nyudnævnte ambassadør i Danmark, Carla Sands, dele ud af deres viden og erfaringer.

En af de debatter, der ventes at tiltrække sig en vis opmærksomhed, handler om anbefalingerne fra regeringens ledelseskommission. Anbefalingerne ventes offentliggjort i dagene op til Folkemødet og handler om, hvordan ledelse i den offentlige sektor kan udvikles yderligere. Debatten føres an af Ledelseskommissionen formand, Allan Søgaard.

Første gæst på Ledelsesscenen er innovationsminister Sophie Løhde der vil fortælle, hvilken betydning ledelse har i politik, i erhvervslivet og ikke mindst i den offentlige sektor. Sophie Løhde interviewes af Mandag Morgens chefredaktør, Lisbeth Knudsen.

I løbet af Folkemødet vil erfarne ledere sætte sig i skriftestolen og fortælle om fejl, de har begået. Ved et andet arrangement vil iværksættere vove sig ind i Ledelsens hule og få ledelsesråd fra erfarne ledere. Og politikere bliver konfronteret med de etiske valg, der opstår når nye teknologier møder virkeligheden.

Ledelsesscenen ligger på den tidligere tankstation tæt på Cirkuspladsen og åbnes torsdag kl. 13 af Solvejg Schultz-Jakobsen, sekretariatschef i KL, Svend Askær, formand for Ledernes Hovedorganisation, Henning Thiesen, formand for Djøf, og Christian Kurt Nielsen, adm. dir. Mercuri Urval og Lisbeth Knudsen, chefredaktør og direktør, Mandag Morgen.

Deltagerne i åbningen repræsenterer de fem organisationer, der står bag Ledelsesscenen.

Ledelse er vigtig på alle niveauer i samfundet, og derfor skal der selvfølgelig være en scene på Folkemødet, hvor vi debatterer ledelse. Som organisationer repræsenterer, rekrutterer og skriver vi om både private og offentlige ledere. Vi ser vi frem til at brede debatten om ledelse ud i offentligheden, så ledelse ikke kun er noget, vi debatterer på arbejdspladserne og chefgangene, lyder det i en fælles udtalelse fra KL, Lederne, Djøf, Mercuri Urval og Mandag Morgen.

Se programmet for ledelsesscenen her